• Menu

    W bajkowym świecie marzeń: charytatywna akcja dla pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka – informacje dla prasy

    Warsztaty edukacyjno-artystyczne pt. „Malowana Noc” to specjalna akcja charytatywna dla Centrum Zdrowia Dziecka, w którą angażują się wolontariusze Fundacji Art Transfer. Czwarta już edycja spotkań z małymi pacjentami odbędzie się za miesiąc, 3 grudnia 2015 roku, a motywem przewodnim tegorocznych warsztatów są niezwykłe przygody Alicji z książki Lewisa Carrolla. Ambasadorem wydarzenia jest Martyna Wojciechowska.

    „Malowana Noc” to nazwa wyjątkowych warsztatów dla małych pacjentów przebywających na różnych oddziałach klinicznych jednego z największych specjalistycznych szpitali pediatrycznych w Polsce – Centrum Zdrowia Dziecka. Pomysłodawcą akcji jest Fundacja Art Transfer, która już po raz czwarty organizuje wydarzenie w podwarszawskim Międzylesiu.
     

    – Poprzez naszą inicjatywę, chcieliśmy pomóc dzieciom zapomnieć o bólach i trudach pobytu w szpitalu w czasie, kiedy ich rówieśnicy zaczynają cieszyć nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia – tłumaczy Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Art Transfer. – Nasze warsztaty to bardzo przemyślana edukacyjnie formuła – polegają na wykonaniu pracy plastycznej, związanej w tym roku tematycznie z „Alicją w Krainie Czarów”. Rozpoczynamy od czytania fragmentów książki Lewisa Carrolla oraz dyskusji, zapoznajmy też dzieci z  reprodukcjami dzieł sztuki, aby potem przejść do części praktycznej – dodaje.

     

    Dla małych pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka organizatorzy „Malowanej Nocy” przygotowali także wiele innych atrakcji, m.in. spektakl Teatru 59 min. „Alicja w Krainie Czarów” w reżyserii Jolanty Sikorskiej oraz pokaz iluzjonisty. 

     

    Ambasadorem tegorocznej edycji „Malowanej Nocy” jest Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna „National Geographic”. Akcję wspierają również: portale Czasdzieci.pl, Miastodzieci.pl, Qlturka.pl, Przedszkolak.pl, Babyonline.pl, magazyn „Mamo, to Ja” oraz Stowarzyszenie Historyków Sztuki, którzy objęli wydarzenie swoim patronatem.

     

    „Malowana Noc” jest akcją całkowicie charytatywną – w jej ramach Fundacja Art Transfer współpracuje z wieloma wolontariuszami i sponsorami, dla których liczy się
    bezinteresowna pomoc dzieciom w spełnianiu ich marzeń. Fundacja wciąż gromadzi fundusze, materiały i szuka wolontariuszy. Sponsorami 4. edycji „Malowanej Nocy” są firmy: Interface, Motocyklowe Centrum Serwisowe, Druk24h.pl, Papirus Studio, Remote Service Desk. Jednym z partnerów tegorocznych warsztatów jest również Teatr 59 min.

    ****

     

    Kontakt dla mediów i sponsorów:

     

    Ewelina Miłobędzka

    tel. +48 691-823-101

    e-mail: e.milobedzka@arttransfer.pl

     

    Janusz Heller

    tel. +48 691-823-101

    e-mail: j.heller@arttransfer.pl